خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/30 - 16:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عصر امروز؛

رئیس مجلس الجزایر از خانه نوآوری و فناوری ایران بازدید کرد

ابراهیم بوغالی رئیس مجلس الجزایر و هیأت پارلمانی همراه، عصر امروز از خانه نوآوری و فناوری ایران واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم بوغالی رئیس مجلس الجزایر که روز گذشته در رأس هیأتی پارلمانی وارد تهران شده بود، عصر امروز(دوشنبه، 30 مرداد ماه) از خانه نوآوری و فناوری ایران واقع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بازدید کرد.



رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان برای رشد اقتصادی ایران و الجزایر ضروری است



حسین میرآبادی رییس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در دیداری که بعد از بازدید هیأت پارلمانی الجزایر از این نمایشگاه برگزار شد، گفت: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و الجزایر روابطی حسنه و در سطح عالی است که باید تلاش کنیم در حوزه اقتصاد دانش بنیان آن را افزایش دهیم.



وی در ادامه توسعه روابط با الجزایر را یکی از اهداف در تعاملات بین المللی و فناوری دانست و افزود: مشابه نمایشگاه خانه نوآوری را در برخی کشورها داریم و امیدواریم این زیرساخت را در الجزایر نیز داشته باشیم.



میرآبادی در ادامه با بیان اینکه قصد داریم ارتباطات لازم را میان دو کشور برقرار کنیم، اظهار داشت: امروز تنها بخشی از دستاوردهای ما در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده که دائم به‌روزرسانی می شود.











بوغالی خانه نوآوری


وی در ادامه از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعزام مجموعه ای از شرکت های دانش بنیان به الجزایر خبر داد و افزود: متقابلا از شرکت های دانش بنیان الجزایری برای حضور در رویدادهای ایرانی نیز دعوت می کنیم.



رییس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم رییس مجلس الجزایر در تسهیل رفت و آمدها و رفع موانع جهت توسعه روابط دانش بنیانی همکاری کند.



رئیس مجلس الجزایر: پیشرفت‌های نوآورانه و فناورانه ایران باعث تحکیم حوزه اقتصاد کشورهای اسلامی می‌شود



ابراهیم بوغالی نیز در این دیدار گفت: امروز تجهیزات نوآورانه پزشکی، کشاورزی، صنعت و غیره ایرانی ها را در این نمایشگاه دیدیم و از نزدیک با دستاوردهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی آشنا شدیم.



رئیس مجلس الجزایر در ادامه با بیان اینکه این کشور بر اساس سیاستی که رییس جمهور آنها قرار داده تلاش دارد تا از اقتصاد وابسته به نفت و گاز فاصله بگیرد، عنوان کرد: تلاش داریم به سمت توسعه اقتصادی از طریق تقویت بخش های دیگر برویم.



وی همچنین با اشاره به آغاز به کار مجموعه های نوآورانه در الجزایر، اظهار داشت: این شرکت ها می توانند با همکاری با همتاهای خود در ایران باعث شوند دو کشور به سمت توسعه و پیشرفت بروند از این رو لازم است متخصصان این عرصه با یکدیگر دیدار کنند.



بوغالی در ادامه به برادران ایرانی خود به دلیل پیشرفت در حوزه های علمی و فناوری تبریک گفت و افزود: پیشرفت های ایران باعث تحکیم حوزه اقتصاد کشورهای اسلامی می شود و ما در بستر این همکاری ها می توانیم فعال باشیم.



گفتنی است، رئیس مجلس الجزایر صبح امروز به منظور توسعه روابط پارلمانی و به دنبال آن رشد حوزه اقتصادی با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد و پس از آن با همتای خود در نشست خبری مشترکی حضور یافت./



پایان پیام

  • کد خبر : 367177
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار